„ყველა კომპანიას ჰყავს მომხმარებელი, მაგრამ
მხოლოდ რჩეულებს თუ ჰყავთ საზოგადოება.“

შესავალი

ძალიან ბევრი ბიზნესი ხარჯავს უამრავ ფულს რეკლამირებაში, რათა მიიპყროს პოტენციური მომხმარებლის თვალები, თუმცა ვერ ახერხებენ მათ გულებამდე მისვლას და, შესაბამისად, ვერ ქმნიან საკუთარ საზოგადოებას. ამიტომაც მათ მუდმივად უწევთ ყურადღების ფულით შეძენა.

ბევრს ჯერ კიდევ ჰგონია, რომ თუკი რაღაცას მოლოდინის გარეშე, უფასოდ გავცემთ, უკან არაფერი გვიბრუნდება. სინამდვილეში, ბრუნდება, მაგრამ ის უხილავია. მე კი მინდა, რომ ის თქვენთვის ხილულად ვაქციო, რადგან ეს არის ყველაზე ძვირფასი ვალუტა კაცობრიობის ისტორიაში. მას ვერც ვალუტის ჯიხურებში იხილავთ და ვერც თქვენს საბანკო ანგარიშებზე. მისი საშუალებით იყიდით იმას, რასაც ჩვეულებრივი ფულით ვერ შეძლებთ — ადამიანების ნამდვილ სიყვარულს, ნდობას, მხარდაჭერას და მათი გულის გასაღებს!

ნება მომეცით, წარმოგიდგინოთ ყველაზე ძვირფასი ვალუტა კაცობრიობის ისტორიაში — მისი სახელია მადლობა.

როგორ მუშაობს მადლობა?

მადლობა ურთიერთვალდებულების კანონს (Law of Reciprocity) ემყარება.

მისი არსი მდგომარეობს იმაში, რომ ადამიანები თავს ვალდებულად ვგრძნობთ, რომ დახმარებას, საჩუქარს თუ გაწეულ სამსახურს ანალოგიურად ვუპასუხოთ. „მადლობის გადახდა“ კი არის ობლიგაციის გადაცემა, რომლითაც უფლებას აძლევთ მადლობის რეციპიენტს, რომ ეს ვალუტა გამოიყენოს თავის სასარგებლოდ.

როცა ადამიანი რაღაცით დაგვეხმარება, ვუხდით მადლობას და თითქოს მასთან ვალში ვგრძნობთ თავს. თეორიულად, ეს გადახდილი მადლობა მასთან ინახება და როცა დახმარება დასჭირდება, მის გამოყენებას შეძლებს ჩვენი მხარდაჭერის შესაძენად. — მარტივად რომ ვთქვათ, ასე მუშაობს მადლობის ეკონომიკა.

არ არსებობს საზოგადოება, რომელშიც ურთიერთვალდებულების კანონი არ მოქმედებს — ბიზნესში თუ პირად ურთიერთობებში... დიდებში თუ პატარებში...

მადლობის გაყალბება

რა თქმა უნდა, არსებობს ყალბი მადლობაც. შესაძლებელია მისი გადახდის მომენტში ეს ვერ შენიშნოთ და საქმე საქმეზე რომ მიდგება, აღმოაჩინოთ, რომ თქვენი ამაგის სანაცვლოდ ვერაფერსაც ვერ მიიღებთ. ამ დროს ერთადერთი არჩევანი ცხოვრების ისე გაგრძელებაა, თითქოს ეს კონკრეტული „მადლობა“ არც არასდროს გქონიათ...

მადლობის ინფლაცია

მადლობის ინფლაცია ხდება იმ შემთხვევაში, როცა მადლიერი (იგივე მადლობის გადამხდელი) ზედმეტად ხშირად, გაუაზრებლად იხდის მადლობებს და აუფასურებს მის მნიშვნელობას.

კარგი ამბავი ისაა, რომ ამ შემთხვევაში ინფლაციის მსხვერპლი მხოლოდ ამ კონკრეტული ადამიანის „მადლობა“ ხდება და სხვის მადლობებზე ეს პრობლემა არ აისახება.

მადლობის სიმბოლო

მადლობის სიმბოლო, სხვა ვალუტების სიმბოლოების მსგავსად, მარტივად უნდა გამოსახულიყო. თუმცა, მას უნდა ჰქონოდა იმაზე მეტი დანიშნულება, ვიდრე მხოლოდ იდენტიფიკაცია.

სიმბოლოში ასახულია ქართული ასო „მ“ ორი ისრიანი დაბოლოებით. ორივე ისარი ერთსა და იმავე მხარესაა მიმართული, რადგან მადლობის ფილოსოფია არის არა „გაეცი და მიიღე“, არამედ „გაეცი და გაეცი, მოლოდინის გარეშე. ეს გაცემის ხაზები კი ადრე თუ გვიან, ერთ წერტილში შეერთდებიან და უკან „მადლობის“ სახით დაგვიბრუნდებიან.

სწორედ ეს არის მთავარი სათქმელი მადლობის სიმბოლოს მიღმა.

მადლობის კუპიურა

მადლობას აქამდე მხოლოდ ზეპირსიტყვიერად ვიცნობდით, მაგრამ, როგორც ყველა ვალუტას, მადლობასაც უნდა ჰქონდეს საკუთარი კუპიურა მიმოქცევისთვის.

მთავარი იდეა, რომელიც მადლობის კუპიურის დიზაინში ჩაიდო, არის ქართული ანდაზა — „ხელი ხელს ბანს, ორივენი კი — პირსაო“. ეს კონცეფცია მეტად საინტერესო აღმოჩნდა იმ კუთხით, რომ ამ ანდაზაში ასახული ხელებისთვის ერთმანეთის დახმარება ორმხრივი სარგებელია. ამ მეტაფორამ კი კიდევ ერთხელ გაუსვა მკაფიო ხაზი „მადლობის“ არსს.

თავიდანვე გადაწყვეტილი იყო, რომ მადლობას, როგორც ყველაზე ძვირფას ვალუტას, მდიდრული და გამორჩეული კუპიურა უნდა ჰქონოდა. ამ შედეგის მისაღებად მივმართე სტილს, სახელწოდებით Art Deco, რომელმაც წარუშლელი კვალი დატოვა გასული საუკუნის არქიტექტურულ, ინდუსტრიულ თუ გრაფიკულ დიზაინზე.

„მადლობის“ კუპიურის დიზაინი სიმეტრიულია ჰორიზონტალური ღერძის გასწვრივ. მისი სიმეტრიის ღერძი კი არის ჰორიზონტალური და თანაც ბრუნვადი.

კუპიურის მთავარ ილუსტრაციაში ჩანს ორი ურთიერთდამხმარე ხელი. მათ მიღმა აკაშკაშებული მზე კი მადლობის სახეა, როგორც სამარადისო და სასიცოცხლო მნიშვნელობის ძალა ადამიანებისთვის.

ბარათის დიზაინი

თანამედროვე მოთხოვნებს თანამედროვე გადაწყვეტილებებით უნდა ვუპასუხოთ. იქიდან გამომდინარე, რომ დღეს ფულის საიმედოდ შენახვა შესაძლებელია ნამდვილ თუ ვირტუალურ საფულეებში, ანალოგიურად მნიშვნელოვანია უსაფრთხო შენახვის საშუალება მადლობებისთვის — მისი სახელია სამადლობელი.

სამადლობელზე მომხმარებლის მარტივი წვდომისთვის საჭიროა ბარათი. ბარათის დიზაინი, კუპიურისაგან განსხვავებით, უფრო ახლოს უნდა იყოს მის მფლობელთან, ვიდრე იმ დიდ იდეებთან და ფილოსოფიასთან, რომელიც მადლობის საძირკველში დევს.


„მადლობის ეკონომიკაში“ არავინ არავის აღემატება და ყველას შეუძლია იყოს სასარგებლო. აქედან გამომდინარე გვერდი ავუარე იმ გაბატონებულ კლასიფიკაციას, როგორიცაა სილვერი, გოლდი თუ პლატინუმი და სამადლობელი ბარათების პირველი სერია შთაგონებულია ძვირფასი ქვების ქართული სახელწოდებებით, ესენია: მარგალიტი, ლალი, ქარვა, ზურმუხტი და გიშერი. მათ შორის არ არის იერარქია და ყველა ბარათს თანაბარი შესაძლებლობები აქვს.

შეჯამება

მგონია, რომ ახლა უკეთ გაიგებთ იმ ფრაზის მნიშვნელობას, რომელიც დასაწყისში ვახსენე: ყველა კომპანიას ჰყავს მომხმარებელი, მაგრამ მხოლოდ რჩეულებს თუ ჰყავთ საზოგადოება. მომხმარებელი გიხდის ფულს, საზოგადოება კი გიხდის მადლობას. ასე რომ, საზოგადოება მომხმარებელზე ძვირფასია.

ყოველთვის ვამბობ, რომ ჩემი ცხოვრების მთავარი მიზანია მილიონი ადამიანის ცხოვრების შეცვლა უკეთესობისკენ და მადლობა არის სწორედ ის ვალუტა, რომელშიც მინდა, რომ გავხდე მილიონერი. იმედი მაქვს, რომ ამ გამოწვევას ბევრი თქვენგანი შემოუერთდება.

მომავალ შეხვედრამდე.

მადლობა!

ტეგები

გაზიარება

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

მზად ხართ სასაუბროდ?