ქალწული — ღვინის ეტიკეტის დიზაინი

პერსონალური პროექტი

შესავალი

მოგეხსენებათ, რომ ქართულ ღვინოს უკიდეგანო ისტორია აქვს. თუმცა ის ღვინოები, რომლებსაც დღეს ჩვენ დახლებზე ვხედავთ, არის ძალიან მცირე ნაწილი იმასთან შედარებით, თუ რა იმალება მიწის ქვეშ, ქვევრებსა და ჭურებში. სამწუხაროდ, სოფლად დაბადებული ღვინოების უმეტესობა ვერ ახერხებს, რომ გასცდეს მცირე საზღვრებს და უფრო დიდი სინათლე იხილოს. ამ პროექტში კი სწორედ ერთ-ერთი ასეთი ღვინო უნდა გაგაცნოთ. მისი სახელია „ქალწული“, რომლის შემქმნელიც გახლავთ ბაბუაჩემი — ოთარ დვალი.

მთავარი გამოწვევა

პროექტის მთავარი გამოწვევა იყო ღვინო ქალწულის პერსონიფიცირება და მისი დიზაინში წარმოჩენა ელეგანტური და ტრადიციული სტილების თანხვედრით. ტექნიკური თვალსაზრისით კი პროცესის ყოველი ეტაპის (ილუსტრაცია, ტიპოგრაფია, დიზაინი, 3D ვიზუალიზაცია, პოსტ-პროდაქშენი) საკუთარი ძალებით, დამოუკიდებლად განხორციელება.

მოკლე
ისტორია

ბაბუას საქმიანობა სოფლის მეურნეობასა და ღვინის წარმოებაში უკვე არაერთ ათწლეულს მოითვლის. მიუხედავად ამისა, „ქალწული“ თავისი ახალგაზრდობით გამოირჩევა და მისი ისტორია 2015 წლიდან იწყება. ხარაგაულის რაიონის სოფელ კიცხში დაბადებული ამ ღვინის გენეტიკაში, ქართული საფერავის გარდა, ბულგარული ჯიშის ყურძენსაც აღმოაჩენთ — ისინი თითქმის თანაბარი რაოდენობით იღებენ მონაწილეობას „ქალწულის“ შექმნის პროცესში. (ვრცელი ისტორიის მოსმენა შეგიძლიათ ინტერვიუში).

მოკლე ისტორია

ბაბუას საქმიანობა სოფლის მეურნეობასა და ღვინის წარმოებაში უკვე არაერთ ათწლეულს მოითვლის. მიუხედავად ამისა, „ქალწული“ თავისი ახალგაზრდობით გამოირჩევა და მისი ისტორია 2015 წლიდან იწყება. ხარაგაულის რაიონის სოფელ კიცხში დაბადებული ამ ღვინის გენეტიკაში, ქართული საფერავის გარდა, ბულგარული ჯიშის ყურძენსაც აღმოაჩენთ — ისინი თითქმის თანაბარი რაოდენობით იღებენ მონაწილეობას „ქალწულის“ შექმნის პროცესში. (ვრცელი ისტორიის მოსმენა შეგიძლიათ ინტერვიუში).

სახელის განმარტება

ქვევრში რომ ყურძენი ადამიანის ჩარევის გარეშე, ზუსტი ქრონოლოგიით განიცდის ღვინის ფორმირებისთვის საჭირო ქიმიურ პროცესებს, ჩემთვის დღემდე მისტიკურ მოვლენად რჩება. თუმცა, ბაბუას თქმით, ზოგი ვერ უძლებს ამ ნატურალურ პროცესებში ჩარევის ცდუნებას, რაც ღვინოს მთავარ ღირსებას — ბუნებრიობას აკარგვინებს. შესაბამისად, სახელი „ქალწული“ არა მხოლოდ ბაბუას შემოქმედებით გადაწყვეტილებას, არამედ ღვინის ხელშეუხებლობისა და უმანკოების სიმბოლოს წარმოადგენს.

ილუსტრაცია

რადგან ბაბუას შერქმეული სახელი „ქალწული“ ღვინის ერთგვარი გაპიროვნებაა, გადავწყვიტე, ეს გაპიროვნება ვიზუალშიც ამესახა და მისგან პერსონაჟი შემექმნა. შთაგონების მთავარ წყაროდ ბერძნული მითოლოგია, კერძოდ კი ნიმფები ავიღე. მინდოდა ჩემი პერსონაჟიც, ნიმფების მსგავსად, განუცალკევებელი ყოფილიყო თავისი სამყოფელისგან. სწორედ ამიტომაა „ქალწული“ ქვევრის ფორმაში წარმოდგენილი.

ტიპოგრაფია

ქალწულისთვის შერჩეული შრიფტი ეკუთვნის ზურაბ მიმინოშვილს და მისი სახელია „ლაზი“ (GA Lazi). შრიფტის ხვეული აქცენტები ვაზის ასოციაციას მიჩენდა და ვიფიქრე, რომ ღვინის ეტიკეტისთვის ზედგამოჭრილი იქნებოდა. ქალწულს უფრო მეტად რომ მორგებოდა, პატარ-პატარა ცვლილებები შევიტანე მის ტერმინალებსა და ორნამენტულ ელემენტებში. სიტყვაც ორ ნაწილად გავყავი, რათა უფრო დინამიური ყოფილიყო და საბოლოოდ ასეთი წარწერა მივიღეთ.

ეტიკეტის დიზაინი

ეტიკეტზე დიზაინის ბრტყლად დატანას გვერდი შეგნებულად ავუარე, რადგან ვფიქრობ, რომ ბეჭდური დიზაინის პოტენციალი თვალებზე გაცილებით შორს მიდის — მასთან შეხებით მიღებული შეგრძნებები ერთი ათად აძლიერებს ადამიანებთან დამყარებულ ემოციურ კავშირებს. სწორედ ამიტომ, ქალწულის ილუსტრაცია ეტიკეტზე Halftone-ის პრინციპით გამოვსახე. შედეგად კი მივიღე რელიეფი, რომელსაც, ჩემი აზრით, თვალიც და ხელიც ერთნაირი სიამოვნებით შეიგრძნობს. წარწერებზე კი კლასიკას არ ვუღალატე და ისინი ოქროსფრად დავიტანე ეტიკეტზე.

სცენის
დიზაინი

გადასაღები სცენის აწყობა ნატურმორტის სტილში გადავწყვიტე, რათა კიცხისთვის დამახასიათებელი ელემენტები ვიზუალურ მეტაფორებად გადმომეტანა ჩემს კომპოზიციაში. მაგალითად, პატარა ქოთნის ხე ბონსაი განასახიერებს ცაცხვის ხეს, რომელიც კიცხის ყველაზე ხნიერი მკვიდრია და ყველას გამორჩეულად ამახსოვრებს თავს. ხის ტოტზე პატარა საქანელაც დავკიდე, ისევე როგორც ჩვენს ცაცხვზე კიდია. მაგიდაზე ფიალებიც დავდე, ცაცხვებისაკენ მიმავალ გზაზე შემხვედრი წყაროს წყალი რომ გემრიელად მიირთვა. და იქვე მარგალიტებიც მიმოვაბნიე ისევე, როგორც კიცხის ეზოებში აბნევენ სიმინდს…

სცენის დიზაინი

გადასაღები სცენის აწყობა ნატურმორტის სტილში გადავწყვიტე, რათა კიცხისთვის დამახასიათებელი ელემენტები ვიზუალურ მეტაფორებად გადმომეტანა ჩემს კომპოზიციაში. მაგალითად, პატარა ქოთნის ხე ბონსაი განასახიერებს ცაცხვის ხეს, რომელიც კიცხის ყველაზე ხნიერი მკვიდრია და ყველას გამორჩეულად ამახსოვრებს თავს. ხის ტოტზე პატარა საქანელაც დავკიდე, ისევე როგორც ჩვენს ცაცხვზე კიდია. მაგიდაზე ფიალებიც დავდე, ცაცხვებისაკენ მიმავალ გზაზე შემხვედრი წყაროს წყალი რომ გემრიელად მიირთვა. და იქვე მარგალიტებიც მიმოვაბნიე ისევე, როგორც კიცხის ეზოებში აბნევენ სიმინდს…

ტეგები

გაზიარება

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

სხვა ნამუშევრები

მზად ხართ სასაუბროდ?

თუ გსურთ კითხვების დასმა, კონსულტაცია ან პროექტის შეკვეთა, ისარგებლეთ საკონტაქტო ფორმით.